Ved at validere dine køb vil du blive debiteret for beløbet for din ordre.
I reservation
eller
Disse generelle salgsbetingelser (herefter "forretningsbetingelserne") tilbydes af HOORTRADE, et forenklet aktieselskab med en kapital på 7.500 euro, registreret i Lyons handels- og selskabsregister under nummer 878 143 601 og med hjemsted på 83/85 boulevard du parc de l'Artillerie i LYON (69007) (i det følgende benævnt "HOORTRADE").
Gennem sin hjemmeside, der er tilgængelig på URL'erne www.casanoov.fr/ - www.casanoov.be/ - www.casanoov.it/ - www.casanoov.es/ - www.casanoov.de/ - www.casanoov.nl/ - www.casanoov.pl/ - www.casanoov.lu/ - www.casanoov.pt/ - www.casanoov.at/ - www.casanoov.ie/ - www.casanoov.dk/ - www.casanoov.fi/ - www.casanoov.se/ - www.casanoov.co.uk/ - www.casanoov.cz/ - www.casanoov.gr/ - www.casanoov.hr/ - www.casanoov.hu/ - www.casanoov.lt/ - www.casanoov.lv/ - www.casanoov.ro/ - www.casanoov.si/ - www.casanoov.sk/ tilbyder HOORTRADE salg af produkter til indendørs og udendørs installation (herefter "produkterne") til enhver køber, fysisk person, der handler til formål, der ikke falder ind under hans erhvervsmæssige aktivitet, og hjemmehørende på fransk territorium eller i en EU-medlemsstat (i det følgende benævnt "Kunden").
Hver kunde anerkender, at han, på en læselig og forståelig måde, har været bekendt med disse generelle forretningsbetingelser samt alle de oplysninger, der er nødvendige for udførelsen af disse vilkår og betingelser i overensstemmelse med artikel L.111-1 til L.111-8 og L.221-5 i forbrugerloven, før der indgås en kontrakt med HOORTRADE.
1.1 Disse vilkår og betingelser gælder, uden begrænsning eller forbehold, for enhver ordre på produkter, der afgives på webstedet af kunden.
1.2 Formålet med disse vilkår og betingelser er at definere betingelserne for bestilling af produkter på webstedet samt de respektive rettigheder og forpligtelser for hver af parterne i forbindelse med levering af produkterne.
1.3 Medmindre andet er aftalt skriftligt mellem parterne, har disse vilkår og betingelser forrang for eventuelle klausuler om det modsatte, der følger af generelle vilkår og betingelser, der tidligere er udarbejdet og offentliggjort på webstedet. De finder anvendelse med udelukkelse af enhver anden aftale.
1.4 Disse forretningsbetingelser anses for at være en integreret og væsentlig del af den kontrakt, der indgås mellem HOORTRADE og hver af dets kunder. De er tilgængelige til enhver tid på webstedet.
1.5 Disse vilkår og betingelser meddeles systematisk til kunden ved validering af deres ordre, hvilket indebærer fuld og uforbeholden accept af disse vilkår og betingelser. Denne accept består i at sætte kryds i det tilsvarende felt, der er beregnet til dette formål. At sætte kryds i dette felt anses for at have samme værdi som en håndskrevet underskrift fra kunden.
1.6 HOORTRADE forbeholder sig ret til at ændre og/eller tilpasse disse vilkår og betingelser til enhver tid. I dette tilfælde er det kun den version, der er gældende på dagen for ordren på webstedet, der er gyldigt gældende for kunden.
1.7 Det forhold, at HOORTRADE ikke gør brug af nogen af bestemmelserne i disse generelle vilkår og betingelser på et givet tidspunkt, kan ikke fortolkes som et afkald på retten til at påberåbe sig dem på et senere tidspunkt.
1.8 HOORTRADE opfordrer hver kunde til at læse disse vilkår omhyggeligt, udskrive dem og/eller gemme dem på et varigt medium, før de afgiver en ordre på produkterne på webstedet.
2.1 Oprettelse og/eller opbevaring af en personlig kundekonto er en nødvendig og obligatorisk forudsætning for at validere en ordre på produkter på webstedet.
2.2 Kunden kan oprette sin personlige konto:
Fra det første besøg på webstedet eller på et hvilket som helst andet tidspunkt under et efterfølgende besøg på webstedet, fra den fane, der er beregnet til dette formål og tilgængelig på alle sider på webstedet.
Når du afgiver en ordre på webstedet, efter at have valgt de produkter, de ønsker at bestille og valideret deres "indkøbskurv".
2.3 For at oprette en personlig konto skal kunden udfylde alle de nødvendige oplysninger om ham/hende, idet det er specificeret, at enhver ufuldstændig kontooprettelse ikke kan valideres. Det login, som kunden har valgt, kan ikke ændres. I tilfælde af en fejl skal kunden genoprette en konto, idet det angives, at det ikke er muligt at overføre data fra en konto til en anden.
2.4 HOORTRADE kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for en fejl begået af kunden i hans e-mail, der medfører, at HOORTRADE ikke har modtaget meddelelser om sporing af hans ordre.
3.1 Alle ordrer på produkter foretages online via webstedet. HOORTRADE bestræber sig på at levere de mest nøjagtige billeder og beskrivelser af produkterne. Da disse visuelle og illustrative tekster imidlertid ikke er kontraktmæssige, kan kunden ikke påtage sig HOORTRADES ansvar i denne henseende. Mindre forskelle i farve, størrelse eller tekstur mellem det leverede produkt og dets repræsentation på webstedet kan forekomme og udgør ikke grundlag for klage, refusion eller kompensation, så længe sådanne forskelle ikke påvirker den normale brug af produktet.
3.2 Kunden forpligter sig til, før han afgiver en ordre, omhyggeligt at læse monteringsvejledningen for det pågældende produkt, der er tilgængelig på webstedet. Denne meddelelse er det eneste autoritative dokument vedrørende produkternes dimensioner og tekniske specifikationer.
3.3 HOORTRADE accepterer ikke bestillinger af specialfremstillede produkter, der ikke præsenteres på hjemmesiden.
3.4 Forudsat at det udtrykkeligt er foreslået af HOORTRADE på webstedet, kan kunden:
Forudbestil et produkt, der er udsolgt og er ved at blive genopfyldt.
Bestil et produkt på lager. I disse to tilfælde skal kunden betale det fulde beløb for ordren på webstedet på tidspunktet for deres ordre eller forudbestilling.
I disse to tilfælde skal kunden betale det fulde beløb for ordren på webstedet på tidspunktet for deres ordre eller forudbestilling.
3.5 Kunden vælger direkte på webstedet det eller de produkter, han ønsker at bestille, og kan til enhver tid få adgang til siden "Min indkøbskurv" for at se de valgte produkter og validere dem for at afgive sin ordre.
3.6 Kunden skal under alle omstændigheder logge ind på sin personlige konto, hvis han ikke har gjort det på forhånd, eller hvis dette ikke er muligt, oprette en konto for at afgive sin ordre på webstedet. Som en del af færdiggørelsen af deres ordre vil de blive bedt om at give yderligere oplysninger om deres telefonnummer for at lette indgåelsen af aftaler om levering af deres produkter samt leverings- og faktureringsadressen for deres ordre. I denne henseende må kunden ikke anmode om levering af de produkter, der er bestilt i et andet land end det, hvor han har oprettet sin personlige konto. Visse byer eller kommuner er udelukket fra levering (se tillæg 2 til disse generelle forretningsbetingelser). Under alle omstændigheder skal alle ordrer være behørigt opfyldt og skal indeholde disse oplysninger, der er strengt nødvendige for ordren. Kunden er ansvarlig for sandfærdigheden, rigtigheden og relevansen af de leverede data. HOORTRADE kan således ikke holdes ansvarlig i tilfælde af forsinkelse i leveringen på grund af en unøjagtig eller ufuldstændig leveringsadresse.
3.7 Kunden kan foretage ændringer, rettelser, tilføjelser eller endda annullere sin ordre, indtil den er valideret på ordreoversigtssiden, før betaling.
3.8 Før ordren valideres, skal kunden læse disse vilkår og betingelser og acceptere dem i deres helhed og uden forbehold.
3.9 Efter validering af ordren og leveringsoplysningerne skal kunden vælge betalingsmetode for sin ordre i det felt, der er reserveret til dette formål, tilføje en eventuel rabatkode, de har, og derefter validere betalingen.
3.10 Kontrakten indgås endeligt mellem HOORTRADE og kunden, når ordrebekræftelsen er modtaget af kunden. Denne ordrebekræftelse indeholder disse vilkår og betingelser i PDF-format. Den endelige ordre kan ikke annulleres, helt eller delvist, af kunden, undtagen ved at udøve fortrydelsesretten i henhold til artikel 7. I tilfælde af en fejl i ordren eller en dublet skal kunden derfor kontakte HOORTRADE, som kan tillade tilbagetrækning af ordren før levering. I et sådant tilfælde skal det i afsnit 7 angivne udbetalingsgebyr betales af kunden.
3.11 Enhver anmodning vedrørende en ordre skal sendes til HOORTRADE via kontaktformularen til dette formål på hjemmesiden, som er tilgængelig via kundens personlige konto.
4.1 Adgang til webstedet og præsentationen af produkterne er gratis. Kun bestillingen af et eller flere produkter vil være underlagt betaling af sidstnævnte.
4.2 De gældende priser er dem, der er gældende på dagen for kundens bestilling på webstedet.
4.3 Priserne på produkterne og eventuelle yderligere omkostninger i forbindelse med ordren er angivet på en klar og forståelig måde på ordreoversigten. Før ordren afgives, skal kunden bekræfte denne oversigt.
4.4 Ved at validere sin ordre anerkender og accepterer kunden den pris, der er angivet for produktet på købstidspunktet som fast og endelig. Enhver efterfølgende ændring af priserne på webstedet, opad eller nedad, vil ikke påvirke ordrer, der allerede er blevet valideret. Ingen anmodning om refusion vil blive accepteret i tilfælde af en ny pris, lavere eller højere, for produkterne på webstedet. Kunden er forpligtet til at betale den pris, der er valideret på bestillingstidspunktet.
4.5 Priserne vil blive opkrævet på grundlag af de priser, der er gældende på bestillingstidspunktet. En faktura, der opsummerer alle de produkter, som kunden har bestilt, samt deres respektive omkostninger vil systematisk blive sendt til kunden.
4.6 Kunden betaler prisen for sin ordre direkte på webstedet i henhold til den metode og betalingsmulighed, der blev valgt ved afgivelse af ordren, i overensstemmelse med den proces, der er fastsat til dette formål. Afhængigt af kundens bopælsland tilbyder HOORTRADE kunden forskellige betalingsmetoder:
I tilfælde af betaling for en ordre eller en forudbestilling med CB/Mastercard/Visa/PayPal/ SOFORT / GIROPAY / BANCONTACT / IDEAL / PRZELEWY24 / EPS / FINTECTURE, debiteres kunden ved afgivelse af ordren eller forudbestillingen.
I tilfælde af betaling for en ordre eller forudbestilling med betalingsløsningen i 3 eller 4 rater med kreditkort, en tjeneste leveret af ALMA (Alma SAS), beliggende på 176 Avenue Charles de Gaulle 92200 Neuilly-sur-Seine og registreret i Nanterre Trade and Companies Register under nummer 839 100 575, debiteres kunden straks for den første månedlige betaling, når ordren eller forudbestillingen afgives. Afhængigt af den valgte løsning debiteres de månedlige betalinger hver måned på årsdagen for underskrivelsen af salgskontrakten, indtil den fulde refusion er fastsat på tidspunktet for validering af ordren. HOORTRADE handler ikke på nogen måde som långiver i henhold til artikel L.311-1 i forbrugerloven. Enhver afvisning fra Alma af at give kredit for en ordre kan resultere i annullering af ordren. Enhver opsigelse af de generelle forretningsbetingelser, der binder kunden og HOORTRADE, vil medføre opsigelse af de generelle forretningsbetingelser eller kreditaftalen mellem Alma og kunden. Betaling i tre/fire rater er tilgængelig via vores samarbejdspartner Alma. Sikkerheden ved betalinger sikres af ALMA og dets tjenesteudbydere. Alle betalinger er beskyttet af 3D Secure. Købsbeløb: Kun køb mellem €50 og €4000 er berettiget til betaling med Alma Fees: Ved at betale i flere rater med Alma betaler kunden juridiske administrationsgebyrer, som er angivet på tidspunktet for afgivelse af ordren. Alma er telebetalingsansvarlig og udsteder et elektronisk certifikat, der vil tjene som bevis for transaktionens beløb og dato i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 1316 ff. i den civile lovbog.
Beløbet er delvist betalt af et lån ydet af Alma SAS, et betalingsinstitut og finansieringsselskab godkendt af ACPR under nummer 17408 - IPC-kode. I overensstemmelse med artikel L.312-50 i forbrugerloven får køberen i tilfælde af betaling i flere rater, herunder betaling af et depositum, en kvittering på papir eller ethvert andet varigt medium, der svarer til kvitteringen, og som indeholder en fuldstændig gengivelse af følgende bestemmelser (artikel L. 312-52, L. 312-53 og L. 341-10 i forbrugerloven): Artikel L312-52: Aftalen om salg eller levering af tjenesteydelser opsiges uden videre uden kompensation: 1° Hvis långiveren ikke inden for syv dage efter låntagerens accept af kreditaftalen har underrettet sælgeren om ydelsen af kreditten; 2° Eller hvis låntageren har udøvet sin fortrydelsesret inden for den frist, der er fastsat i artikel L. 312-19. Når låntageren ved en udtrykkelig anmodning anmoder om øjeblikkelig levering eller levering af varerne eller leveringen af tjenesteydelserne, medfører udøvelsen af fortrydelsesretten fra kreditaftalen dog ikke automatisk, at aftalen om salg eller levering af tjenesteydelser opsiges, medmindre den finder sted inden for tre dage efter låntagerens accept af kreditaftalen. Kontrakten ophæves ikke, hvis køberen inden udløbet af de i denne artikel nævnte frister betaler kontant. Artikel L. 312-53: I tilfælde af opsigelse af købs- eller tjenesteydelseskontrakten i henhold til artikel L. 312-52 skal sælgeren eller tjenesteyderen efter simpel anmodning tilbagebetale ethvert beløb, som køberen ville have betalt forud for prisen. Artikel L. 341-10: I tilfælde af opsigelse af den i artikel L. 312-53 omhandlede aftale om salg eller levering af tjenesteydelser fra den ottende dag efter anmodningen om tilbagebetaling af et beløb, der er betalt forud af køberen, skal dette beløb pålægges renter i henhold til loven med en sats svarende til den lovbestemte rente forhøjet med halvdelen
4.7 Kunden er informeret om, at HOORTRADE til enhver betaling anvender et sikkert betalingssystem, der administreres af de autoriserede betalingsudbydere CHECKOUT og PayPal.
4.8 Manglende betaling på forfaldsdatoen vil automatisk resultere i suspension eller ugyldiggørelse af kundens ordre uden forudgående varsel fra loven og i henhold til loven, uden at det berører andre handlinger.
4.9 Særlige tilbud og kampagnekoder (i det følgende benævnt "Tilbud") er midlertidige fordele, der tilbydes Kunder for at gøre det muligt for dem at drage fordel af rabatter eller yderligere fordele, når de køber produkter eller tjenester. Disse tilbud, der præsenteres på webstedet, er gyldige, så længe de er synlige. Vilkårene for brug, gyldighed og værdi af tilbuddene varierer. Hvis du har spørgsmål vedrørende brugen af tilbuddene, kan kunden kontakte HOORTRADE via kontaktformularen på HOORTRADE.
Brug af tilbud
4.10 Tilbud er kun gyldige én gang pr. ordre og gælder for alle kvalificerede produkter. For at tilbuddet kan valideres på købstidspunktet, skal kunden overholde de betingelser, der kræves for, at tilbuddet gælder: minimumspris, valgt vare, antal varer, gyldighedsdato osv.
Kumulative tilbud
4.11 Medmindre andet er angivet, kan tilbud ikke kombineres med andre tilbud.
Fortrydelsesret og tilbagebetaling
4.12 Validering og betaling af ordren indebærer kundens fulde og uforbeholdne accept af prisen. Kunden kan under ingen omstændigheder anmode om refusion af sin ordre, hvis kunden validerer ordren, uden at tilbuddet er taget i betragtning.
4.13 I tilfælde af fortrydelse af et køb foretaget med et tilbud, vil tilbagebetalingen kun tage hensyn til det beløb, som kunden faktisk har betalt efter anvendelse af tilbuddet. Tilbuddet, der blev brugt på bestillingstidspunktet, kan ikke genbruges og betragtes som udløbet efter brug.
Ændring og annullering af tilbud
4.14 HOORTRADE forbeholder sig ret til at ændre eller annullere ethvert tilbud til enhver tid og uden forudgående varsel. Ændringer af et tilbud gælder ikke for ordrer, der allerede er afgivet før ændringen.
5.1 De produkter, der bestilles på webstedet, leveres med alle de tilsvarende brugsanvisninger og installationer. Disse dokumenter kan også sendes til kunden på dennes anmodning. Kunden informeres om, at i tilfælde af en ordre på et produkt leveret i flere pakker, er de tilsvarende instruktioner kun indsat i én af de leverede pakker.
5.2 Kunden informeres om, at produkterne leveres gennem en transportør, der er autoriseret til dette formål. Levering er gratis.
5.3 Medmindre andet er angivet på webstedet under bestillingsprocessen eller i beskrivelsen af de bestilte produkter (især i tilfælde af reservation eller forudbestilling af et produkt), forpligter HOORTRADE sig til at sende de nævnte produkter inden for 3 til 5 arbejdsdage fra bekræftelsen af ordren, forudsat at der ikke opstår nogen uregelmæssigheder under bestillingen (forkert adresse, duplikatordre, kontakt via kontaktformularen osv.) De leveringstider, der annonceres på webstedet, er i overensstemmelse med vores autoriserede transportørers praksis, de kan forlænges i tilfælde af en usædvanlig uregelmæssighed under leveringen (fraværende kunde, forkert adresse, ekstraordinære forhold osv.). Under alle omstændigheder vil de bestilte produkter, eksklusive forudbestillinger, blive leveret inden for en maksimal periode på tredive (30) dage fra indgåelsen af kontrakten med kunden. Forudbestillinger sikrer, at kunden reserverer lageret af varer under transport. Kunden anerkender, at leveringstiden vil blive forlænget i tilfælde af en forudbestilling. Leveringstiderne er angivet i arbejdsdage og er kun til orientering. Enhver levering foretaget inden for denne periode på tredive (30) dage, eksklusive forudbestillinger, udgør ikke grundlag for et krav, anmodning om refusion eller kompensation.
5.4 Levering skal ske til den adresse, som Kunden har angivet. HOORTRADE har ikke mulighed for at ændre adressen efter valideringen af ordren. Ethvert fravær fra kundens side under den leveringsaftale, der er aftalt med transportøren, herunder i tilfælde af en fejl i leveringsadressen og/eller vanskeligheder med at nå kunden, vil svare til en nægtelse fra kundens side af at tage produkterne i besiddelse. I så fald er HOORTRADE berettiget til at fakturere kunden for alle eller en del af de ekstra omkostninger, der er forbundet med behovet for at foretage en ny levering af produktet/produkterne, som kunden på forhånd er blevet informeret om
5.5 I tilfælde af, at kunden ikke modtager det eller de bestilte produkter, uden at der er begrundet en fejl, der kan tilskrives HOORTRADE, forbeholder HOORTRADE sig ret til at opkræve kunden omkostninger for forsøg på levering eller returnering, der er beregnet i overensstemmelse med returomkostningsplanen i henhold til artikel 7.7.
5.6 Ved levering skal kunden sørge for straks at kontrollere antallet af leverede pakker samt deres tilstand. Kunden kan afvise en pakke på leveringstidspunktet, hvis den bemærker en uregelmæssighed vedrørende leveringen (skade, beskadiget eller åbnet pakke, ødelagte eller beskadigede produkter osv.). I tilfælde af manglende pakke i leveringen skal kunden angive dette på følgesedlen med angivelse af referencen til den manglende pakke og tage de øvrige pakker i besiddelse. Kunden har derefter en frist på tre (3) dage til at bekræfte skaden over for transportøren og til at underrette HOORTRADE ved anbefalet brev med kvittering for modtagelsen. Ellers kan transportøren ikke holdes ansvarlig. Hvis det eller de produkter, som kunden har bestilt, er blevet beskadiget eller beskadiget under transporten til det aftalte leveringssted eller i mangel af en eller flere pakker, skal kunden på leveringstidspunktet absolut formulere ethvert nyttigt, præcist og berettiget forbehold på den følgeseddel, som transportøren har fremlagt for ham. Disse forbehold skal formuleres på en klar og detaljeret måde (angivelse af de manglende eller beskadigede kolli og antallet af leverede pakker, beskrivelse af det opståede problem og den deraf følgende skade). Generelle formuleringer som f.eks. "med forbehold for åbning" eller "med forbehold for kontrol eller opgørelse af pakken" udgør ikke præcise og begrundede forbehold som forventet af HOORTRADE og har ingen værdi.
5.7 Kunden er behørigt informeret om, at hverken transportøren eller HOORTRADE er ansvarlig for modtagelse af pakker af en person, der er bemyndiget af kunden, og som accepterer levering uden forbehold. HOORTRADE skal under alle omstændigheder underrettes om en sådan situation så hurtigt som muligt, således at HOORTRADE kan kontakte den pågældende transportør og afgøre, hvordan den leverede ordre skal følges op. Som sådan bliver kunden bedt om at dokumentere de problemer, der er opstået (foto, kommentarer til følgesedlen) for at lette behandlingen af returneringer med transportøren. Hvis der ikke er givet udtryk for nogen forbehold på leveringstidspunktet, anerkender kunden, at han har modtaget produkter i overensstemmelse med sin ordre og i tilsyneladende god stand, uden at det berører kundens efterfølgende påberåbelse af de gældende juridiske garantier, forudsat at de krævede betingelser er opfyldt.
5.8 Hvis kundens pakke returneres til HOORTRADE på grund af en uregelmæssighed eller skade, kontakter HOORTRADE kunden ved modtagelsen af den returnerede pakke for at bede om opfølgning på ordren. Hvis kunden ved en fejl har afvist pakken, kan han anmode om, at den returneres ved at betale omkostningerne i forbindelse med den nye forsendelse på forhånd. Disse omkostninger skal også betales for ordrer, hvor forsendelsesomkostningerne var gratis på bestillingstidspunktet.
5.9 Enhver forsinkelse i leveringen i forhold til den dato eller frist, der er angivet til kunden på bestillingstidspunktet eller, i mangel af en dato eller frist på bestillingstidspunktet, mere end tredive (30) dage fra kontraktens indgåelse kan resultere i annullering af salget på kundens initiativ, efter skriftlig anmodning fra kunden ved anbefalet brev med kvittering for modtagelsen, hvis han efter at have pålagt HOORTRADE at foretage leveringen ikke har efterkommet kravene. Kunden vil derefter blive refunderet for alle betalte beløb senest inden for fjorten (14) dage efter den dato, hvor kontrakten blev opsagt. Denne klausul er ikke beregnet til at gælde, hvis forsinkelsen i leveringen skyldes et tilfælde af force majeure.
Efter levering af ordren og før enhver anmodning om HOORTRADEs eftersalgsservice skal kunden sikre sig, at han har kontrolleret alle dele i de leverede pakker inden for en periode på højst fjorten (14) kalenderdage. Denne fuldstændige kontrol er absolut nødvendig for at begrænse brugen af HOORTRADEs eftersalgsservice og dermed gøre det muligt for HOORTRADE at besvare kundens anmodning(er) på én gang og så hurtigt som muligt. Ellers kan HOORTRADEs svartider blive forlænget.
7.1 Kunden har en frist på fjorten (14) klare dage fra modtagelsen af produkterne til at udøve sin fortrydelsesret hos HOORTRADE på de gældende juridiske betingelser, der er nævnt i forbrugerloven, uden at skulle begrunde nogen grund eller betale andre sanktioner end de i artikel 7.7 omhandlede returomkostninger.
Hvis kunden ønsker at udøve sin fortrydelsesret på produkter, der er købt under et samlet kampagnetilbud, forstået som tildeling af en fordel (gratis, prisafslag) på et eller flere produkter betinget af køb af et hovedprodukt, kan han kun udøve denne ret i overensstemmelse med følgende vilkår:
Tilbud med gratis levering af et sekundært produkt:
I tilfælde af tilbagetrækning i forbindelse med alle de produkter, der udgør tilbuddet, vil kunden blive refunderet for den fulde pris, der faktisk er betalt;
I tilfælde af en tilbagetrækning, der kun vedrører hovedproduktet, vil kunden være forpligtet til at (i) returnere det tilbudte sekundære produkt eller (ii) betale dets enhedsværdi af det sekundære produkt før ansøgning;
I tilfælde af tilbagetrækning, der kun vedrører det sekundære produkt, anerkender kunden, at der ikke vil blive givet nogen refusion til ham, da dette produkt er blevet leveret gratis.
Prisnedsættelse (rabat) på et sekundært produkt:
I tilfælde af tilbagetrækning i forbindelse med alle de produkter, der udgør tilbuddet, vil kunden blive refunderet for den fulde pris, der faktisk er betalt;
I tilfælde af tilbagetrækning vedrørende kun et af de produkter, der indgår i tilbuddet, vil kunden kun blive refunderet for den pris, der faktisk er betalt for det pågældende produkt.
7.2 Hvis kunden har til hensigt at udøve sin fortrydelsesret, skal han inden udløbet af ovennævnte frist underrette HOORTRADE om sin beslutning om at fortryde den kontrakt, der er indgået ved forsendelsen:
Med formularen, der er vedhæftet disse vilkår og betingelser, i bilag 1 og sendt enten pr. post med kvittering for modtagelsen eller via kontaktformularen, der er tilgængelig fra webstedets kundeområde.
Enhver anden eksplicit, utvetydig erklæring, der udtrykker en vilje til at trække sig tilbage (f.eks. et brev sendt med anbefalet post med kvittering for modtagelsen).
7.3 Under alle omstændigheder skal kunden tilkendegive et utvetydigt og utvetydigt ønske om at fortryde.
7.4 Når HOORTRADE modtager den behørigt udfyldte fortrydelsesformular, sender HOORTRADE straks kunden en bekræftelse på modtagelsen af fortrydelsesretten på et varigt medium til den e-mailadresse, som kunden har oplyst ved afgivelsen af ordren.
7.5 Enhver returnering af et produkt fra kunden til HOORTRADE før modtagelsen af modtagelsesbeviset og/eller en skriftlig bekræftelse fra HOORTRADE med angivelse af det sted/det sted, hvortil dette produkt skal returneres, vil blive afvist af HOOTRADE og returneret til afsenderen.
7.6 Under alle omstændigheder er kunden forpligtet til at returnere produkterne til HOORTRADE eller en anden person, der er udpeget af HOORTRADE, uden unødig forsinkelse og senest inden for fjorten (14) dage efter meddelelsen om sin beslutning om at tilbagekalde. Under alle omstændigheder skal kunden returnere det eller de pågældende produkter til HOORTRADE i emballage, der er tilstrækkelig egnet til at sikre deres beskyttelse under transporten og acceptabel ud fra transportørens synspunkt og i den stand, hvori de blev modtaget, sammen med de tilsendte instruktioner og/eller eventuelt tilbehør og/eller ethvert andet dokument, der oprindeligt blev leveret.
7.7 Kunden kan returnere produkterne til HOORTRADE for egen regning under forudsætning af, at ovennævnte fortrydelsesformaliteter er opfyldt på forhånd. På grund af produkternes art tilbyder HOORTRADE imidlertid kunden en service til returnering af produkterne på grund af deres volumen og/eller vægt. Omkostningerne ved returnering af produkterne varierer afhængigt af pakkens vægt og det land, der er angivet i ordrens leveringsadresse (se tabellen nedenfor).
ZONE 1: Frankrig
ZONE 2: Tyskland, Det Forenede Kongerige, Belgien, Nederlandene, Luxembourg
ZONE 3: Italien, Spanien, Polen, Østrig, Portugal, Tjekkiet
ZONE 4: Danmark, Irland, Kroatien, Ungarn, Litauen, Letland, Slovenien, Slovakiet
ZONE 5: Finland, Sverige, Grækenland, Rumænien
PAKKEVÆGT OP TIL (i KG) | RETURFÖRSÄNDELSE OMKOSTNINGERMED PAKKE INKL. MOMS (ZONE 1) | RETURFÖRSÄNDELSE OMKOSTNINGERMED PAKKE INKL. MOMS (ZONE 2) | RETURFÖRSÄNDELSE OMKOSTNINGERMED PAKKE INKL. MOMS (ZONE 3) | RETURFÖRSÄNDELSE OMKOSTNINGERMED PAKKE INKL. MOMS (ZONE 4) | RETURFÖRSÄNDELSE OMKOSTNINGERMED PAKKE INKL. MOMS (ZONE 5) |
---|---|---|---|---|---|
< 1 | 9 € | 10 € | 11 € | 12 € | 13 € |
1 | 23 € | 32 € | 34 € | 38 € | 41 € |
2 | 23 € | 33 € | 35 € | 39 € | 42 € |
3 | 24 € | 33 € | 35 € | 39 € | 42 € |
4 | 24 € | 33 € | 35 € | 39 € | 42 € |
5 | 24 € | 34 € | 36 € | 40 € | 43 € |
6 | 24 € | 34 € | 36 € | 40 € | 43 € |
7 | 25 € | 34 € | 36 € | 40 € | 43 € |
8 | 25 € | 35 € | 37 € | 41 € | 44 € |
9 | 25 € | 35 € | 37 € | 41 € | 44 € |
10 | 25 € | 35 € | 37 € | 41 € | 44 € |
11 | 26 € | 36 € | 38 € | 42 € | 45 € |
12 | 26 € | 36 € | 38 € | 42 € | 45 € |
13 | 26 € | 36 € | 38 € | 42 € | 45 € |
14 | 26 € | 37 € | 39 € | 43 € | 46 € |
15 | 26 € | 37 € | 39 € | 43 € | 46 € |
16 | 27 € | 37 € | 39 € | 43 € | 46 € |
17 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
18 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
19 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
20 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
21 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
22 | 27 € | 38 € | 40 € | 44 € | 47 € |
23 | 27 € | 39 € | 41 € | 45 € | 48 € |
24 | 27 € | 39 € | 41 € | 45 € | 48 € |
25 | 27 € | 39 € | 41 € | 45 € | 48 € |
26 | 27 € | 40 € | 42 € | 46 € | 49 € |
27 | 28 € | 40 € | 42 € | 46 € | 49 € |
28 | 28 € | 40 € | 42 € | 46 € | 49 € |
29 | 28 € | 41 € | 43 € | 47 € | 50 € |
30 | 28 € | 41 € | 43 € | 47 € | 50 € |
Enhver nyttig kontrol udføres under alle omstændigheder af HOORTRADE ved modtagelse af produkterne. For at HOORTRADE kan udføre den nødvendige kontrol og håndtere sin fortrydelsesanmodning under optimale forhold, anbefaler HOORTRADE på det kraftigste, at kunden sender et foto af de(t) returnerede produkt(er) og pakken/pakkene før afsendelse. HOORTRADE beder kunden om at fjerne de udgående transportlabels fra pakkerne.
I overensstemmelse med de juridiske rammer for fortrydelsesretten forbeholder HOORTRADE sig ret til at holde kunden ansvarlig i tilfælde af værdiforringelse af produkterne som følge af andre manipulationer end dem, der er nødvendige for at fastslå disse produkters art, egenskaber og korrekte funktion. Når en sådan værdiforringelse konstateres ved returnering af produkterne, kan HOORTRADE i hvert enkelt tilfælde begrunde værdiforringelsen af produktet med kundens tilbagebetaling i overensstemmelse med de fejlagtige manipulationer, som sidstnævnte er ansvarlig for.
7.8 Hvis kunden gør brug af sin fortrydelsesret, refunderer HOORTRADE det fulde beløb, som kunden har betalt, uden unødig forsinkelse til kunden inden for fjorten (14) dage fra den dato, hvor HOORTRADE er blevet underrettet om kundens beslutning om at fortryde. De tilsvarende returomkostninger vil blive fratrukket det refunderede beløb. Denne refusion kan udskydes, indtil produkterne er blevet afhentet, eller indtil forbrugerkunden har fremlagt bevis for afsendelse af disse produkter med et fotografi af produktet og pakken, alt efter hvad der kommer først. Tilbagebetalingen vil blive foretaget med samme betalingsmiddel som det, der blev brugt ved afgivelse af ordren, medmindre kunden udtrykkeligt accepterer brugen af et andet betalingsmiddel, og forudsat at tilbagebetalingen ikke medfører nogen omkostninger for kunden.
Juridiske garantier
"Forbrugeren har en periode på to år fra leveringen af varerne til at opnå gennemførelsen af den lovbestemte garanti for overensstemmelse i tilfælde af manglende overensstemmelse. I denne periode er forbrugeren kun forpligtet til at godtgøre, at manglen foreligger og ikke datoen for dens opståen.
Hvis aftalen om salg af varerne indeholder bestemmelser om levering af digitalt indhold eller en digital tjeneste løbende i en periode på mere end to år, finder den retlige garanti anvendelse på det digitale indhold eller den digitale tjeneste i hele leveringsperioden. I denne periode er forbrugeren kun forpligtet til at godtgøre, at der foreligger en mangel, der påvirker det digitale indhold eller den digitale tjeneste, og ikke datoen for dens fremkomst.
Den lovbestemte garanti for overensstemmelse indebærer en forpligtelse for den professionelle, hvis det er relevant, til at levere alle de opdateringer, der er nødvendige for at opretholde ejendommens overensstemmelse.
Den lovbestemte garanti for overensstemmelse giver forbrugeren ret til at reparere eller ombytte varerne inden for tredive dage efter deres anmodning, gratis og uden større gener for dem.
Hvis produktet repareres inden for rammerne af den lovbestemte garanti for overensstemmelse, drager forbrugeren fordel af en seks måneders forlængelse af den oprindelige garanti.
Hvis forbrugeren anmoder om reparation af varerne, men sælgeren pålægger ombytningen, fornyes den lovbestemte garanti for overensstemmelse i en periode på to år fra datoen for ombytning af varerne.
Forbrugeren kan opnå et afslag i købsprisen ved at beholde varerne eller ophæve aftalen ved at få fuld tilbagebetaling mod returnering af varerne, hvis: 1° Fagmanden nægter at reparere eller ombytte varerne; 2° Reparation eller udskiftning af ejendommen finder sted efter en periode på tredive dage; 3° Reparation eller omlevering af varen medfører betydelige ulemper for forbrugeren, navnlig når forbrugeren endeligt bærer omkostningerne ved tilbagetagelse eller fjernelse af den mangelfulde vare, eller hvis han bærer omkostningerne ved installation eller udskiftning af den reparerede eller omleverede vare. 4° Ejendommens manglende overensstemmelse fortsætter på trods af sælgers forgæves forsøg på at bringe den i overensstemmelse.
Forbrugeren har også ret til et afslag i varens pris eller til ophævelse af aftalen, når manglen er så alvorlig, at den berettiger til øjeblikkelig afslag i prisen eller ophævelse af aftalen. Forbrugeren er i så fald ikke forpligtet til at anmode om reparation eller ombytning af varen på forhånd.
Forbrugeren har ikke ret til at fortryde salget, hvis manglen er ubetydelig. Enhver periode med immobilisering af ejendommen med henblik på reparation eller udskiftning suspenderer den garanti, der var tilbage indtil leveringen af den renoverede vare. "De ovennævnte rettigheder følger af anvendelsen af artikel L. 217-1 til L. 217-32 i forbrugerloven.
Sælgeren, der hindrer gennemførelsen af den juridiske garanti for overensstemmelse i ond tro, pådrager sig en civilretlig bøde på maksimalt 300.000 euro, som kan øges til 10% af den gennemsnitlige årlige omsætning (artikel L. 241-5 i forbrugerloven).
Forbrugeren nyder også godt af den lovbestemte garanti mod skjulte mangler i henhold til artikel 1641 til 1649 i den civile lovbog i en periode på to år fra opdagelsen af manglen. Denne garanti giver indehaveren ret til et prisafslag, hvis varen beholdes, eller til fuld refusion mod returnering af varen.
8.1 Alle produkter, der erhverves på webstedet, drager fordel af følgende juridiske garantier, der er fastsat i den civile lovbog og forbrugerloven.
8.2 Kunden er dog behørigt informeret om, at enhver ændring, tilskæring eller tilpasning af en eller flere dele af de leverede produkter forhindrer anvendelsen af de tilknyttede lovmæssige garantier, der er defineret nedenfor.
8.3 I henhold til artikel L.217-3 ff. i forbrugerloven "leverer sælgeren varer, der er i overensstemmelse med aftalen og kriterierne i artikel L.217-5", og "han er ansvarlig for enhver mangel, der eksisterer på tidspunktet for leveringen af varerne i henhold til artikel L. 216-1, og som viser sig inden for to år efter leveringen". Sælgeren "er også ansvarlig i de samme perioder for enhver mangel som følge af emballagen, monteringsvejledningen eller installationen, når dette er blevet pålagt ham i henhold til kontrakten eller er udført på hans ansvar, eller når den forkerte installation, der er udført af forbrugeren i henhold til kontrakten, skyldes huller eller fejl i den monteringsvejledning, som sælgeren har givet". Garantien for overensstemmelse kan udøves, hvis der skulle være en defekt på dagen for overtagelsen af produktet.
8.4. I henhold til bestemmelserne i artikel L.217-4 i forbrugerloven anses et produkt for at være i overensstemmelse med kontrakten:
"1° Den svarer til beskrivelsen, typen, kvantiteten og kvaliteten, navnlig med hensyn til funktionalitet, kompatibilitet, interoperabilitet eller andre kendetegn, der er fastsat i kontrakten.
2° Den er egnet til enhver særlig anvendelse, som forbrugeren ønsker, og som sælgeren er blevet gjort opmærksom på senest på tidspunktet for aftalens indgåelse, og som denne har accepteret
3° Den leveres med alt tilbehør og monteringsvejledning, der skal leveres i overensstemmelse med kontrakten;
4° Den skal ajourføres i overensstemmelse med kontrakten. ».
Derudover anses et produkt for at være i overensstemmelse med kravene, hvis det opfylder kriterierne i artikel L.217-5 i forbrugerloven:
»1° Den er egnet til den anvendelse, der normalt forventes af varer af samme type, idet der i givet fald tages hensyn til eventuelle bestemmelser i EU-retten og national ret samt alle tekniske standarder eller, hvis sådanne tekniske standarder ikke findes, de specifikke adfærdskodekser, der gælder for den pågældende sektor
2° I givet fald besidder han de egenskaber, som sælgeren præsenterede for forbrugeren i form af en prøve eller model inden aftalens indgåelse.
3° Hvor det er relevant, skal de digitale elementer, der er indeholdt heri, stilles til rådighed i overensstemmelse med den seneste version, der er tilgængelig på tidspunktet for aftalens indgåelse, medmindre parterne aftaler andet.
4° Hvor det er relevant, leveres det med alt tilbehør, herunder emballage, og monteringsvejledning, som forbrugeren med rette kan forvente;
5° Hvor det er relevant, er den forsynet med de opdateringer, som forbrugeren med rette kan forvente i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel L. 217-19
6° Den svarer til den mængde, kvalitet og andre egenskaber, herunder med hensyn til holdbarhed, funktionalitet, kompatibilitet og sikkerhed, som forbrugeren med rette kan forvente af varer af samme type, henset til varens art og til de offentlige erklæringer, der afgives af sælgeren fra enhver person i et tidligere omsætningsled i transaktionskæden eller af en person, der handler på deres vegne, herunder i forbindelse med reklame eller mærkning. ».
8.5. Manglende overensstemmelse af nye varer, der viser sig inden for fireogtyve (24) måneder efter leveringen af varerne, formodes at foreligge på leveringstidspunktet, medmindre denne formodning er uforenelig med varens art eller den påberåbte mangel.
8.6 I henhold til artikel L.217-7 i forbrugerloven gælder denne formodning dog ikke, hvis den "er uforenelig med [produktets] art eller den påståede manglende overensstemmelse". I denne henseende kan HOORTRADE analysere det omtvistede produkt for at afgøre, om den konstaterede defekt eksisterede på dagen for levering af produktet til kunden. Efter den lovbestemte frist vil det dog være op til kunden at bevise, at manglen eksisterede på tidspunktet for overtagelsen af produktet.
8.7. For at gøre det muligt for HOORTRADE at afkræfte formodningen om overensstemmelse skal enhver anmodning om ombytning eller reparation af produkter, der ikke opfylder kravene, i henhold til den lovbestemte garanti for overensstemmelse, ledsages af fotografier for at lette behandlingen af anmodningen og for at gøre det muligt for HOORTRADE at træffe de nødvendige resultater.
8.8 I henhold til artikel L.217-8 i forbrugerloven "har forbrugeren i tilfælde af manglende overensstemmelse ret til at få varen bragt i overensstemmelse ved afhjælpning eller ombytning, eller hvis dette ikke er muligt, til afslag i prisen eller til ophævelse af aftalen." I artikel L217-12 i forbrugerloven præciseres det imidlertid, at "sælgeren må ikke handle i overensstemmelse med forbrugerens valg, hvis den ønskede overholdelse er umulig eller medfører uforholdsmæssigt store omkostninger med hensyn til navnlig: 1° Varens værdi i mangel af manglende overensstemmelse; 2° Omfanget af den manglende overensstemmelse og 3° Muligheden for at vælge det andet valg uden større gener for forbrugeren. Sælgeren kan nægte at bringe ejendommen i overensstemmelse med kravene, hvis dette er umuligt eller medfører uforholdsmæssigt store omkostninger, navnlig med hensyn til 1° og 2°". ». HOORTRADE forpligter sig til at prioritere udskiftning af ikke-overensstemmende dele af produktet som en prioritet og til at prioritere udskiftning af ikke-overensstemmende dele. Udskiftning af produktet vil blive betragtet som en første udvej i tilfælde af åbenbar umulighed af overholdelse ved reparation af varerne.
8.9. Kunden kan ikke anmode om et afslag i købsprisen for produktet eller annullering af salget mod tilbagebetaling af prisen, når overholdelsen finder sted ud over en periode på tredive (30) dage efter kundens anmodning, hvis overskridelsen af denne periode kan tilskrives kunden, især på grund af dennes manglende svar på HOORTRADEs anmodninger for at behandle sin anmodning.
8.10. I henhold til artikel L.217-3 i den franske lov om forbrugerforhold er søgsmål som følge af manglende overensstemmelse omfattet af forældelsesfristen i artikel 2224 ff. i den franske borgerlige lovbog.
8.11 Den lovpligtige overensstemmelsesgaranti gælder uafhængigt af en eventuel handelsgaranti.
Lovpligtig garanti mod skjulte fejl
8.12 I henhold til artikel 1641 til 1649 i den civile lovbog kan kunden anmode om udøvelse af garantien mod latente mangler, hvis de præsenterede mangler ikke viste sig på købstidspunktet, er før købet og er tilstrækkeligt alvorlige (manglen skal enten gøre produktet uegnet til den brug, det er beregnet til, eller reducere denne brug i et sådant omfang, at køberen ikke ville have købt produktet eller ikke ville have købt det på et sådant tidspunkt). pris, hvis han havde kendt til defekten).
8.13 Klager eller anmodninger om refusion for et produkt, der ikke overholder reglerne, skal fremsættes pr. post eller via den kontaktformular, der er dedikeret til dette formål, og som er tilgængelig på webstedet fra kundeområdet. Kunden vil blive refunderet for beløbet for sin ordre ved hjælp af samme betalingsmiddel som det, der blev brugt til den oprindelige transaktion. Omkostningerne ved tilbagebetalingsproceduren (især omkostningerne ved returnering af det pågældende produkt) forbliver for HOORTRADEs regning.
8.14 I tilfælde af opdagelse af en skjult defekt bestræber HOORTRADE sig på så vidt muligt at prioritere udskiftning af den defekte del eller det defekte produkt for at garantere en hurtig og effektiv løsning af problemet. I henhold til artikel 1644 i den civile lovbog bevarer kunden dog retten til at vælge at annullere salget eller en nedsættelse af prisen alt efter eget ønske.
8.15 I overensstemmelse med artikel 1648, stk. 1, i den civile lovbog oplyses kunden om, at "det søgsmål, der følger af de forbudte mangler, skal anlægges af køberen inden for to år efter opdagelsen af manglen".
Garanti for motorreparation
8.16 Ud over den lovbestemte garanti for overensstemmelse tilbyder HOORTRADE kunden en kommerciel garanti for reparation af de mekaniske elementer i svingporten og skydeportmotoriseringerne (i det følgende benævnt "udstyr").
8.17 Enhver anmodning om anvendelse af denne garanti vil give anledning til en diagnose af udstyret fra HOORTRADE. Behandlingen af kundens anmodning vil variere afhængigt af følgende situationer:
8.17.1. I tilfælde af en umulig reparation vil HOORTRADE erstatte produktet med et identisk eller tilsvarende produkt.
8.17.2. Hvis reparationsanmodningen fremsættes i løbet af den fireogtyve (24) måneders periode, der er dækket af den lovbestemte garanti for overensstemmelse, reparerer HOORTRADE udstyret uden omkostninger for kunden, medmindre denne vælger at vælge udskiftning af produktet i overensstemmelse med det valg, der er foretaget i henhold til den lovbestemte garanti for overensstemmelse i henhold til betingelserne i artikel 8.5 i disse vilkår og betingelser. Enhver reparation, der udføres inden for denne periode, vil resultere i en seks (6) måneders forlængelse af den lovbestemte garanti for overensstemmelse i overensstemmelse med artikel L.217-3 i forbrugerloven.
8.17.3. Hvis reparationsanmodningen fremsættes ud over den fireogtyve (24) måneders periode, der er dækket af den lovbestemte garanti for overensstemmelse, fakturerer HOORTRADE reparationen af udstyret på grundlag af et tilbud, der tidligere er valideret af kunden.
8.18 HOORTRADE forpligter sig til at sørge for bjærgning af udstyret til reparation. HOORTRADE forpligter sig også til at returnere det reparerede udstyr til kunden uden ekstra omkostninger for kunden.
8.19 Denne kommercielle garanti dækker ikke skader som følge af forkert brug, forsømmelse, manglende overholdelse af installations-, brugs- og vedligeholdelsesinstruktioner, ændring eller reparation af produktet af en tredjepartsudbyder.
9.1 Hver af parterne er ansvarlig for de konsekvenser, der følger af deres fejl, fejl eller undladelser og forårsager direkte skade for den anden part.
Kundens ansvar
• 9.2 Produkterne er designet til at blive installeret og brugt under normal brug og vedligeholdelse. I tilfælde af skader på produktet som følge af ekstreme vejrforhold (storme, hagl, oversvømmelser, stærk vind osv.) kan HOORTRADE ikke holdes ansvarlig for reparation eller udskiftning af disse produkter. Skader som følge af ekstreme vejrforhold eller uforudsigelige begivenheder, som HOORTRADE ikke er herre over, er alene kundens ansvar. Skader forårsaget af dårligt vejr kan dækkes af den husforsikring, som kunden har tegnet. Kunden rådes til at tjekke med sit forsikringsselskab, at deres husforsikring dækker sådanne skader. Kunden skal henvende sig til sin husforsikring for at få erstatning for skader forårsaget af ekstreme vejrforhold.
9.3 I overensstemmelse med artikel L216-2 i forbrugerloven overgår enhver risiko for tab eller skade på produktet til forbrugeren på det tidspunkt, hvor han eller hun har taget det fysisk i besiddelse. Som sådan er skader forårsaget af hærværk, der opstår efter levering af produktet, udelukkende kundens ansvar. Sådanne skader kan dækkes af den indboforsikring, som kunden har tegnet. Kunden rådes til at tjekke med sit forsikringsselskab, at deres kontrakt inkluderer dækning for denne type krav.
Det anbefales, at Kunden tegner en forsikring, der dækker risikoen for hærværk.
9.4 Kunden er alene ansvarlig for kvaliteten, præcisionen, relevansen og nøjagtigheden af de oplysninger, han eller hun giver på webstedet med det formål at afgive og validere sin ordre. Enhver fejl fra HOORTRADE's side med hensyn til de oplysninger, der blev meddelt HOORTRADE i forbindelse med afgivelsen af ordren, og som kan påvirke leveringen af de bestilte produkter, kan medføre, at HOORTRADE på ny fakturerer de omkostninger, der er nødvendige for at planlægge en ny levering. HOORTRADE kan ikke holdes ansvarlig i denne henseende.
9.5 Kunden er alene ansvarlig over for HOORTRADE og i givet fald over for tredjemand for enhver skade af enhver art, der skyldes oplysninger, der er meddelt, overført eller formidlet i forbindelse med bestillingen og anvendelsen af disse forretningsbetingelser, samt for enhver overtrædelse af disse kontraktbestemmelser.
9.6 Kunden er alene ansvarlig for valget af de produkter, han bestiller via webstedet.
9.7 Montering og montering af de(t) leverede produkt(er) udføres på kundens eget ansvar. På samme måde udføres enhver skæring af produktet eller ændring af en del, der udgør produktet, på kundens eget ansvar. HOORTRADE kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for montering, der ikke er i overensstemmelse med kunstens regler eller monterings- og brugsanvisningen.
9.8 For at sikre, at kundens reklamation behandles korrekt, skal kunden undersøge pakkens tilstand og indhold på leveringsdagen for at formulere de nødvendige forbehold i henhold til de betingelser, der er nævnt i artikel 5) og straks underrette HOORTRADE via kontaktformularen om eventuelle konstaterede mangler. I tilfælde af en mangel må kunden ikke gå videre med samlingen af produktet, før HOORTRADE har behandlet kravet. I tilfælde af montering af produktet kan HOORTRADE ikke holdes ansvarlig for eventuelle fejl, der konstateres efter monteringen af produktet. Hvis kunden ikke informerer HOORTRADE om eksistensen af en defekt del og samler den som en del af samlingen af produktet, kan kunden derfor ikke påberåbe sig delens manglende overensstemmelse.
9.9 Når han overlader samlingen og installationen af produktet eller en reservedel, der er erhvervet til en tredjeparts professionel tjenesteudbyder eller installatør, for egen regning, forbliver sidstnævnte eneansvarlig for monteringen, de midler, der er implementeret til dette formål, og for enhver skade, der kan opstå for kunden og/eller produktet under eller ved afslutningen af installationen. I tilfælde af indgriben fra en tredjeparts professionel serviceudbyder eller installatør, der er hyret af kunden, dækker HOORTRADE ikke omkostningerne i forbindelse med dette indgreb, herunder omkostninger i forbindelse med udskiftning af dele eller reparation. Alle omkostninger i forbindelse med denne intervention forbliver kundens eget ansvar.
HOORTRADE kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig i denne henseende. Enhver anmodning til HOORTRADEs eftersalgsservice vil i dette tilfælde blive afvist af HOORTRADE. Enhver mulig defekt i strukturen eller formen af en del, der udgør produktet, før det samles, bores osv. I dette tilfælde skal HOORTRADE straks anmeldes til HOORTRADE, idet det præciseres, at kunden forpligter sig til at suspendere den samling, der er overdraget til tredjemanden. HOORTRADE kan ikke holdes ansvarlig for den konstaterede mangel, hvis den omtvistede del er installeret eller inkorporeret i produktets struktur på trods af den meddelelse, der er sendt til HOORTRADE.
HOORTRADEs ansvar
9.10 HOORTRADE træffer alle nødvendige foranstaltninger for at sikre, at kunden får kvalitetsprodukter under optimale forhold. HOORTRADE påtager sig det fulde ansvar for de produkter, der tilbydes kunderne på webstedet, og vil udelukkende behandle eventuelle krav i forbindelse med de nævnte produkter.
9.11 HOORTRADE kan dog ikke holdes ansvarlig for skader, der kan tilskrives enten kunden selv eller en uforudsigelig og uoverstigelig handling fra tredjemands side, der ikke er knyttet til kontrakten, eller et tilfælde af force majeure.
9.12 Derudover er kunden ikke ansvarlig for eventuelle skader, som kunden lider som følge af misbrug eller montering/samling af produkterne, der ikke er i overensstemmelse med instruktionerne, uanset om denne installation udføres af kunden selv eller af en tredjeparts tjenesteudbyder udpeget af kunden.
9.13 I tilfælde af en klage fra kunden vedrørende en fejl på et produkt, forpligter HOORTRADE sig til at bekræfte modtagelsen af kundens anmodning inden for otteogfyrre (48) arbejdstimer efter modtagelsen af kundens komplette fil (reference, mængde, fotos, alle oplysninger, som HOORTRADE anmoder om). I tilfælde af en defekt på et produkt, som bekræftes af HOORTRADE, forpligter HOORTRADE sig til at tilbyde kunden en løsning, der er tilpasset hans anmodning, inden for fjorten kalenderdage efter bekræftelse af, at reklamationen er blevet behandlet. Denne løsning vil blive implementeret, forudsat at kunden reagerer hurtigt på HOORTRADEs anmodninger og aktivt samarbejder om behandlingen af sin klage.
Udvidet producentansvar
9.14 Hoortrade er registreret hos ADEME gennem følgende organer i overensstemmelse med sine forpligtelser med hensyn til producenternes ansvar i henhold til AGEC-loven:
LEKO under den entydige identifikator FR341859_01RGTM til håndtering af husholdningsemballage
Ecohouse under den unikke identifikator FR341859_10VDLX til håndtering af brugte møbler
Økosystem under den entydige identifikator FR341859_05DKYV til håndtering af affald af elektrisk og elektronisk udstyr
Valdelia under den unikke identifikator FR341859_04ULNJ til styring af byggevarer og -materialer
Som en del af anvendelsen af AGEC-loven kan du få dit gamle produkt ombyttet gratis til køb af et nyt tilsvarende produkt på særlige betingelser. Det er muligt at bytte et produkt af samme type som købsproduktet og af tilsvarende mængde. Hvis du ønsker at drage fordel af denne indbytning, opfordrer vi dig til at kontakte vores kundeservice, før du afgiver din ordre, som vil kontrollere, om du er berettiget til betingelserne, og som vil tage sig af at organisere indbytningen.
Tilbagetagning af små produkter
10.1 Hoortrade tager ikke små brugte produkter tilbage fra dit hjem, når nye produkter købt på deres hjemmeside leveres. Disse kan afleveres gratis på et af de indsamlingssteder, du vælger, som du finder på følgende link: quefairedemesdechets.ademe.fr/ eller hos en hvilken som helst miljøorganisation, der indsamler affald fra de pågældende produkter. Et lille produkt er ethvert produkt, der kan transporteres uden udstyr, dvs. et produkt, der vejer mindre end 20 kg, og hvis dimensioner (bredde + længde + højde) er mindre end 2 meter.
Tilbagetagning af voluminøse produkter
10.2 Hvis du køber et omfangsrigt produkt på webstedet, kan du anmode om at tage et produkt tilbage af tilsvarende art og størrelse. Ombytningsproduktet skal være i mængder, der er lig med eller mindre end det/de produkter, du har købt hos Hoortrade.
Produktet skal skilles ad, inden det tages tilbage, og pakkes i en eller flere kasser, hvis dimensioner ikke må overstige 200 cm i længden og 30 kg pr. kasse, så de får samme dimensioner som de leverede produkter. Brugte produkter skal stilles til rådighed og være klar til afhentning på returdagen. Det tilbagetagne produkt må ikke bringe transportørens sikkerhed og sundhed i fare.
Tilbagetagelsen skal være meddelt, inden ordren afgives på siden. Det kan finde sted på tidspunktet for levering af det nye produkt eller på et senere tidspunkt. Transportøren er berettiget til at nægte returnering af dit brugte produkt, hvis det ikke overholder betingelserne beskrevet ovenfor.
11.1 Webstedet har oprettet en løsning til indsamling, formidling og kontrol af anmeldelser vedrørende kundernes oplevelse med hensyn til deres ordre samt de tilbudte produkter. Anmeldelser indsamles altid på baggrund af faktiske erfaringer med køb og brug af produkter i overensstemmelse med omnibusdirektivet.
11.2 Efter købet kan kunden blive kontaktet via e-mail af SKEEPERS via sin VERIFIED REVIEWS-løsning for at skrive en anmeldelse vedrørende deres købsoplevelse samt deres oplevelse af at bruge de købte produkter.
11.3 Kunden har mulighed for at skrive en anmeldelse i en periode på tre måneder efter invitationen sendt via e-mail. Forbrugere, der har indgivet en anmeldelse, vil kunne ændre den i en periode på tre måneder efter dens skrivning. Derudover kan han kun bede om at få sin udtalelse trukket tilbage.
11.4 Kunden forpligter sig til at skrive en anmeldelse baseret på deres faktiske oplevelse med brandet og produktet. Det må ikke betragtes som uforståeligt, upassende, krænkende, ærekrænkende, diskriminerende, anklagende, racistisk eller involverer en opfordring til retslige skridt. Anmeldelsesvurderingen og kommentaren skal også være relevant for det emne, der noteres, og skal matche hinanden. Gennemgangen må ikke have til formål at påvirke gennemsnittet for den vurderede virksomhed, indeholde konkrete elementer af interessekonflikter eller nævne navnet på en konkurrent og/eller tilskynde til køb fra konkurrenterne. Anmeldelsen må ikke indeholde salgsfremmende eller spammy materiale og/eller nævne andre websteder. Anmeldelsen må ikke indeholde personlige oplysninger eller andre oplysninger, der kan identificere anmelderen, kontakte brugeren eller føre til identitetstyveri. I tilfælde af misligholdelse vil meddelelsen automatisk blive afvist.
11.5 Webstedet forbeholder sig ret til at kontakte kunden igen efter dennes mening samt til at svare direkte på den inden for rammerne af hans ret til at svare.
11.6 Ved at deponere sin anmeldelse på webstedet tildeler kunden Hoortrade retten til at reproducere, repræsentere, oversætte, tilpasse og udnytte hele eller dele af anmeldelsen ved hjælp af enhver teknisk og/eller digital metode, der er kendt eller ukendt til dato, i ethvert format og på enhver form for medie. Denne overdragelse af økonomiske rettigheder ydes gratis og ikke udelukkende for hele verden og for hele den juridiske beskyttelsesperiode for intellektuelle ejendomsrettigheder fra indgivelse af meddelelsen fra kundens indgivelse af meddelelsen.
12.1 Hjemmesiden samt databaser, tekster, dokumenter, informationer, billeder, fotografier, grafik, logoer eller andre data er beskyttet i henhold til artikel L.111-1 ff. i lov om intellektuel ejendomsret og forbliver HOORTRADEs eller i givet fald deres respektive ejeres ejendom, fra hvem HOORTRADE har opnået de nødvendige driftstilladelser.
12.2 HOORTRADE er fortsat ejer af alle immaterielle rettigheder, der er registreret og registreret hos National Institute of Intellectual Property (INPI), og som vedrører webstedet, samt alle immaterielle rettigheder og ophavsrettigheder til ethvert andet særpræg, der tilhører HOORTRADE.
12.3 Enhver form for reproduktion og/eller repræsentation, download, oversættelse, tilpasning, udnyttelse, distribution, formidling og/eller kommunikation i enhver form, uanset om den er kommerciel eller ej, af hele eller dele af hjemmesiden eller nogen af de immaterielle rettigheder, der tilhører HOORTRADE, er strengt forbudt. Kunden skal også afholde sig fra enhver handling eller handling, der direkte eller indirekte kan krænke HOORTRADEs immaterielle rettigheder.
12.4 I tilfælde af en krænkelse af de intellektuelle ejendomsrettigheder i forbindelse med webstedet eller HOORTRADEs rettigheder, opfordres kunden til at rapportere det til HOORTRADE via kontaktformularen i webstedets kundeområde.
13.1 Kunden er informeret om, at oprettelsen af hans/hendes personlige konto samt afgivelse og validering af hans/hendes ordre på hjemmesiden giver anledning til, at HOORTRADE indsamler og behandler personoplysninger om ham/hende, hvis brug er underlagt bestemmelserne i lov nr. 78-17 af 6. januar 1978 om informationsteknologi, og europæisk forordning 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger (i det følgende benævnt "GDPR").
13.2 HOORTRADE stiller en databeskyttelseserklæring til rådighed for kunden på sin hjemmeside, der er tilgængelig på følgende URL-adressewww.casanoov.fr/ - www.casanoov.be/ - www.casanoov.it/ - www.casanoov.es/ - www.casanoov.de/ - www.casanoov.nl/ - www.casanoov.pl/ - www.casanoov.lu/ - www.casanoov.pt/privacy - www.casanoov.at/privacy/ - www.casanoov.ie/privacy/ - www.casanoov.dk/privacy/ - www.casanoov.fi/privacy/ - www.casanoov.se/privacy/ - www.casanoov.co.uk/privacy/ - www.casanoov.cz/privacy/ - www.casanoov.gr/privacy/ - www.casanoov.hr/privacy/ - www.casanoov.hu/privacy/ - www.casanoov.lt/privacy/ - www.casanoov.lv/privacy/ - www.casanoov.ro/privacy/ - www.casanoov.si/privacy/ - www.casanoov.sk/privacy/ og beskriver principperne for indsamling og behandling af personoplysninger i HOORTRADE samt de rettigheder, som kunden har med hensyn til sine data.
14.1 Disse vilkår og betingelser er skrevet på fransk.
14.2 I tilfælde af at de skal oversættes til et eller flere sprog, vil kun den franske version af teksten have forrang i tilfælde af en tvist.
15.1 Disse vilkår og betingelser er underlagt fransk lovgivning.
15.2 I tilfælde af en tvist, som disse vilkår og betingelser (eller nogen af deres klausuler) og/eller forholdet mellem parterne kan give anledning til, kan kunden efter eget valg, ud over en af de domstole, der har stedlig kompetence i henhold til den civile retsplejelov, anlægge sag mod retten på det sted, hvor den havde bopæl på tidspunktet for kontraktens indgåelse eller skadetilføjelsens indtræden.
15.3 I henhold til artikel L.612-1 i lov om forbrugerforhold bemærkes, at "enhver forbruger har ret til gratis at henvende sig til en forbrugermægler med henblik på en mindelig bilæggelse af tvisten mellem ham og en erhvervsdrivende. Med henblik herpå garanterer den erhvervsdrivende forbrugeren effektiv anvendelse af en forbrugermæglingsordning".
15.4 I overensstemmelse med bekendtgørelse nr. 2015-1033 af 20. august 2015 og gennemførelsesdekret nr. 2015-1382 af 30. oktober 2015 kan enhver tvist eller såkaldt forbrugertvist, der er omfattet af artikel L.612-2 i forbrugerloven, afgøres i mindelighed ved mægling ved CMAP – Centre de Médiation et d'Arbitrage de Paris.
15.5 For at indbringe sin tvist for mægleren kan Kunden:
i) udfylde formularen på CMAP's websted: www.mediateur-conso.cmap.fr eller
(ii) sende deres anmodning med simpel eller anbefalet post til CMAP Médiation Consommation, 39 avenue Franklin D. Roosevelt, 75008 PARIS; eller
(iii) sende en e-mail til consommation@cmap.fr.
15.6 Der erindres om, at mægling ikke er obligatorisk, medmindre andet er fastsat ved lov, og tilbydes for at løse tvister ved at undgå at gå til domstolene.
(Udfyld og returner kun denne formular, hvis du ønsker at fortryde kontrakten)
Attn: HOORTRADE, 83-85 boulevard du parc de l'Artillerie – 69007 LYON – Frankrig
Jeg meddeler hermed Dem min fortrydelse fra kontrakten vedrørende Bestillingsnummer: ________________
Og vedrørende nedenstående produkt(er):
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Modtaget: __ / __ / ____
Mit navn og adresse:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Jeg accepterer det tilbud om returservice, som Hoortrade tilbyder (punkt 7.7 i CGI)
Dato: __ / __ / ____
Underskrift (kun i tilfælde af papirmeddelelse af denne formular):
betaler | Ville | <>postnumre|
---|---|---|
Spanien | ||
Ceuta | 51001 ➜ 51005 | |
Melilla | 52001 ➜ 52005 | |
Kanariske Øer | 35XXX | |
Baleariske Øer | 07XXX | |
UK | ||
Isle of Wight | PO30 til PO41 | |
Anglesey (Ynys Mon) | LL58 til LL78 | |
Shetland | EA1 til EA3 | |
Orkneyøerne (Orkneyøerne) | KW15 til KW17 | |
Ydre Hebriderne | HS1 til HS9 | |
Mull | PA64 til PA75 | |
Skye | IV41 til IV56 | |
Islay | PA42 til PA49 | |
Arran | KA27 | |
Bute | PA20 til PA21 | |
Coll & Trukket | PA77, PA78 | |
Holy Island (Anglesey) | LL65 | |
Portland | T5D | |
Lindisfarne (Den Hellige Ø) | TD15 | |
Øen Man | IM1 til IM9 | |
Jersey | JE1 til JE4 | |
Guernsey | GY1 til GY10 | |
Italien | ||
San Marino | 4789X | |
Livigno | 23041 | |
Vatikanet | 00120 | |
Norge | ||
Longyearbyen | 9170 | |
Svalbard | 9171 | |
Isfjord pä Svalbard | 9172 | |
Ny-Ålesund | 9173 | |
Hopen | 9174 | |
Sveagruva | 9175 | |
Bjørnoya | 9176 | |
Hornsund | 9177 | |
Barentsburg | 9178 | |
Pyramiden | 9179 | |
Portugal | ||
Madeira | 9000 ➜ 9390 9400 |
|
Azorerne | 9500 ➜ 9690 9700 ➜ 9950 9960 ➜ 9989 |
Velkommen til Casanoov!
Med speciale i onlinesalg af udstyr dedikeret til hjemmemiljøet gør Casanoov det til en ære at tilbyde dig et komplet tilbud om at afgrænse dit ydre i overensstemmelse med de seneste markedstendenser til overkommelige priser. priser.
Kvalitet til den rigtige pris! Dette er Casanoovs motto.
Opdag vores brede udvalg af svingporte i aluminium, skydeporte, porte og hegn, den nyeste trend hvad angår materiale.
Alle vores produkter er gennemtænkt og designet som et sæt.
Nem og hurtig at installere, selv at samle dine Casanoov porte og hegn vil være en barneleg.
Alle vores modeller er designet til at kombinere både sikkerhed og æstetik.
Casanoov tilbyder dig valget at opfylde alle dine ønsker og krav: klassiske modeller med fuld fyldning, semiperforeret, perforeret eller ultraperforeret (barret) eller mere moderne med vores designmodeller. Hos Casanoov bliver alt gjort for at tilfredsstille dig!
Vores designmodeller er inspireret og designet i Frankrig, de fås i 6 variationer og hver har unikke dekorative tallerkener, designet af os til dig.
Vælg sortimentet der passer dig bedst til et moderne ydre, der passer til dig.
Og for et endnu mere moderne ydre, tænk på at automatisere din indgang og gennemse vores motoriseringskategori, som tilbyder dig automatiseringer til sving- og skydeporte tilpasset dine behov.< br />Opdag også alt vores tilbehør til et harmonisk ydre, såsom vores aluminiumsstolper i farver, der matcher vores porte, porte og havehegn.
For at gøre dit valg nemmere har du alle de tekniske oplysninger samt levende billeder på alle vores produktblade.
Betalinger er sikre, og levering er gratis. Nyd og glad shopping!